Lillan har bestämt sig...

....för att hon ska bli doktor då hon blir stor. Hon fastnade framför tv:n och råkade titta på ett program som hette Little miracles, som handlade om barn med svåra sjukdomar som får behandling på sjukhuset. Detta avsnitt handlade om en liten flicka som fått cancer i sin mage och som skulle opereras. Jag tyckte instinktivt att vi skulle byta kanal då det var dags att skära upp och operera, men icke hon ville väldigt gärna fortsätta titta...
Kände mig väldigt kluven inombords, tänk om hon fick mardrömmar av att titta på det, eller blev svimfärdig eller ja vad som helst, men ja hon ville så gärna titta så jag lät henne faktiskt göra det, med mycket vånda. Men ja hon tog det hur bra som helst, som om hon aldrig gjort något annat än att titta på operationer förut.
-Mamma jag vill också bli sån när jag blir stor. Ta hand om flickor som har ont i magen...vad heter det?
Så min lilla flicka vill bli läkare, kan man bli mera stolt?

Detta var igår, ikväll vid middagen ville hon bli stark som Bamse...


Jag ser fram emot att få veta vad hon känner för att bli imorgon....

Kärlek


Kommentarer
Postat av: Mika

Åh... sötnos-gullunge! Vad hon än blir kommer hon göra det med hela sitt hjärta!



Kram

Mika

2010-04-23 @ 10:24:20
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0