Jag kan inte riktigt förstå...

....varför det kan vara så lätt att få tio små barn att sitta fint vid middagsbordet på jobbet men här hemma får jag inte en lugn stund med lill flisan. Hon pratar och pratar och pratar och när hon pratat färdigt ja då pratar hon lite till eller sjunger en sång, men får inte nån mat i munnen...varje dag är det samma visa. När vi är färdiga så sitter hon där med all maten kvar, glad, leende men ganska frågande om hur alla andra kan vara färdiga redan. Jag vet inte vad jag ska göra, hur ska jag få henne att prata lite mindre och koncentrera sig en aning mera på maten på sin tallrik?? Hon är åtminstonde väldigt glad och en solstråle vid bordet, men jag önskar sååå att hon kunde äta lite mellan alla ord!
Mitt hopp ligger på framtiden....=)



"Lunchrast i legofabriken...."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0