Inte mycket gör mig rädd...

Men i natt vaknade jag faktiskt och blev riktigt riktigt skrämd. Hela huset lystes upp av blixtar och dunder. Med tanke på värmen som var igår kväll så hade jag förberett med att öppna upp hela huset för att svalka så mycket man bara kunde. Och när jag nu vaknade så lät det som om det åskade inne i mitt sovrum....
När jag vaknade så for jag snabbt tillbaka till en gång då jag var liten och vi som vanligt spenderade våra semestrar i husvagnen på Borstahusens camping. Om ni aldrig varit i en husvagn när det åskar så är det kanske svårt att föreställa sig hur skrämmande det kan vara. En liten husvagn, ja iallafall på 80-talet, var inte så väldigt isolerande och minsta ljud gick rakt genom väggarna. Och ett riktigt rejält oväder låter tio gånger högre i denna underliga miljö. Ja jag tycker det är en ganska underlig sak den där husvagnen, har aldrig förstått tjusningen av det där. Men mina föräldrar var nog väldigt förtjusta i att spendera sin lediga tid där, för det känns som om jag spenderat halva min barndom i den där saken....

Så ja inatt var jag väldigt rädd, jag upplevde alla träd som gigantiskt stora och stora mål för blixten att slå ner i! Att de sen hade rasat rakt på vårt hus var ju bara självklart och så stora som de var så hade de ju minst krossat halva huset. Usch ja man inbillar sig en massa när kroppen är full av rädsla.

Jag somnade om till slut, efter att ha stängt alla fönster och balkongdörrar och vaknade i morse svettig i ett instängt sovrum. Men fullständigt hel....och det var en så befriande känsla att jag överlevt nattens hemska åskoväder...
Hoppas på några lugna nätter framöver så jag kan sova hela natten!

Kram Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0