Idag hade jag tänkt vi skulle stiga upp tidigt...

Men varför sover man alltid som bäst just när man tänkt stiga upp tidigt?? Varför är det då så galet sjukt skönt på den där underbara, mjuka, fina, goa kudden just en sån dag när man tänkt gå upp tidigt! Jag ska sluta tänka att jag ska gå upp tidigt för alltid annars när jag kan sova hur länge jag vill, eller ja så länge det går med två (alltid så sugna på godis på morgonen att de gör allt för att hitta något sött i skåpen) sötnosar, ja då vaknar jag alltid okristligt tidigt! Så nu är det slut med att stiga upp innan alla andra och bara ta sovmorgon alltid så kanske jag kan vakna när jag ska istället....
Ja i vilket fall satte vi oss i bilen för att hälsa på syster yster och kusinerna idag (med frukost i bilen som alltid när vi sovit för länge, kanske för ofta eftersom barnen till och med frågar efter att få äta frukost i bilen även om vi inte ska någonstans) vilket tar ca 1,5 timma och efter ca 4 och en halv minut frågar lillan om vi snart är framme...nja inte riktigt sa jag!! -Men snart mamma va? -Mmmmm snart gumman, snart!!
Vad är snart egentligen?? -Jag är klar mamma, kan du torka mig. -Ja snart.... -Jag är hungrig mamma, kan vi äta nu! -Ja snart...! Stackars barn, hur ofta säger jag snart till dom egentligen?? Från och med idag ska jag sluta säga snart....måste hitta på ett bättre ord istället!

Vi kom fram till slut iallafall och när vi varit där i några minuter och stora killen inser att här finns det inget LEGO (den enda leksaken som existerar för tillfället, eller ja nästan iallafall) så undrar han om vi inte ska åka hem snart!! Nja....inte riktigt! Men han glömde snart bort det och lekte för fullt, åt riktigt god mat, fika och bara hade en härlig dag i trädgården....Tack lilla fina familjen för en underbar dag!!

Nu kallar min underbart sköna kudde på mig....

Varma trötta godnattkramar

Caroline


Kommentarer
Postat av: Hanna

Good thinking! Det ska jag också prova. Fast tyvärr brukar jag sova länge när jag tänkt sova länge... Men om jag ska vara helt ärlig tycker jag inte ens speciellt mycket om det längre. Tycker faktiskt åtta är en mycket bra tid att gå upp. Oh la la man har väl blivit gammal när man säger nåt sånt?

2010-07-28 @ 16:54:17
URL: http://haricas.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja nu måste du ha blivit gammal vännen....jag ÄLSKAR att sova på morgonen och skulle lätt kunna tänka mig ett arbete där jag började vid 10 tiden eller så!! Längtar efter er och hoppas vi ses snart....kram

2010-08-01 @ 19:18:27
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0