Charmen med att bo på landet...

...är att det är så nära men ändå så långt bort. Idag tog jag mod till mig och åkte in till hamnen för att besöka centercourten och titta på lite sunset tennis (jag är annars ganska glad för att undvika Båstad dessa veckorna på året). Det är som att landa utomlands i en helt annan värld. Och ändå tar bilfärden endast 7-8 minuter. Men det som slår mig ganska fort är att jag hör inte hemma där, en kort stund är det helt ok men ganska snart längtar jag hem till lugna Ängalag. Det var jätte mysigt där nere, även om jag lämnade tennisen ganska snabbt och mötte upp Elin för en stunds prat nere på stranden istället....men jag älskar att komma hem igen!! Har jag blivit gammal eller är det min barndom på landet som spelar in...jag vet inte men jag vill ju absolut inte tro att jag blivit gammal!! Nej nej...

Men jag samlade energi...som jag alltid gör med stunderna ensam med vännerna!! Det är en lyx då min vardag till 100% handlar om barn. Att arbeta med barn eller umgås och vara med mina egna små underbara sötisar....då är det extra skönt att bara få sitta ner och inte behöva tänka, planera, fixa eller hjälpa en liten hand när den behöver stora handens tröst!!

Nu kallar kudden iallafall på mig....bara två dagar kvar sedan har jag 28 dagars semester....ohhhhhh jag längtar!!

Godnatt kramar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0