Jag älskar verkligen när man inser...

....att ingenting är så som man tänkt att det skulle vara. När människor fortsätter att förvåna en och göra annorlunda liksom. När man inser att man fortfarande har så otroligt mycket att lära sig om andra människor...ja det tycker jag är helt underbart!
Idag har vi spenderat hela dagen med Teambuilding och efter 8 timmars pratande, sökande, funderande, tänkande, fokuserande, uppvaknande, lekande så insåg jag att jag har sex helt andra kollegor än vad jag trodde att jag hade. Det är så otroligt lärorikt att ta sig tid till att se till vem man är och verkligen låta andra få chansen att se vem jag är. Det är så lätt att man fastnar i vardagens ekorrhjul och det bara rullar och rullar och man tar sig inte tid att se bakom kollegans professionella kostym.

Där bakom finns en alldeles unik person, precis som jag själv.

Det låter så självklart och som om jag spenderat de senaste åren i yttre rymden bland en massa utomjordingar, men det är så himla lätt att bara se kollegan i det hon/han gör varje dag på sitt arbete. Och glömma bort att när de går hem för dagen så är de en vanlig människa precis som du och jag!
Ja, kanske var det inte så djupt vi diskutterade idag, men jag tyckte bara det var kul att få jämföra mig själv och mina kollegor med små gröna figurer från en annan planet.

   

Visst ser det ut som om vi skulle kunna ha kul tillsammans....

Jag somnar iallafall mycket tillfredställd idag, lycklig över att jag lärt mig så mycket nytt. Visst är det härligt att man aldrig kan få för mycket kunskap, eller kan man det??

Kramizar





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0