För exakt tre år sedan idag...

...var vi på förlossningen för att mäta hur stor bebisen i magen var. Jag hade gått 15 dagar över tiden, hade en mage som var helt gigantisk stor och var jätte orolig att det lilla livet där inne skulle vara en super duper stor bebis. De mätte både på höjden, längden och på tvären...ben hit och ben dit, fostervatten och ja allt vad det var. Och de kom lugnande och övertygande fram till att bebisen där inne skulle inte väga mera än 3600 gram. Jag vet inte om jag kände mig lugnare när jag gick där ifrån, men ja läkare är ju läkare och man måste ju någonstans lita på vad de säger. Även om magkänslan sa mig något helt annat. Storebror vägde ju trots allt 3930 gram och det här kändes som om det var ett större litet liv där inne...ja ja hem åkte vi med en tid att komma tillbaka dagen efter. Mitt blodtryck började bli högt och man tyckte det var bäst att sätta igång förlossningen....nu skulle vårt underverk äntligen komma till världen.
Så klockan åtta på morgonen dagen efter var vi tillbaka igen, spända av förväntan på vad dagen skulle erbjuda.
Efter lite överläggning och planering, lunch och promenader så tog man hål på fosterhinnorna efter lunch. Sen gick det undan...jag hann med ett lungt, avslappnande bad, eller ja bad iallafall och sen kom hon efter 3 ½ timma med bestämda steg vår lilla prinsessa, som läkaren lovat mig skulle väga 3,6 kg. Men nej, nej...ut kom en rejäl liten dam på 4570 gram och 53 cm lång. Men nej inte kan väl läkare ha fel, eller?? Efter det så litar jag väldigt mycket på min egen magkänsla, på gott och ont kanske men än så länge känns det som besluten blivit ganska bra. Och ja tilläggas kan ju att läkaren har lovat att lita på min magkänsla om det blir några fler Bolgerth bebisar.

Så imorgon då fyller prinsessan år...3 år. Tänk vad tiden springer iväg. Nyss var hon så liten och nu en stor dam.



*En dag gammal...fina fina Selma...*



*Och nu en stor underbar 3 åring...som älskar att baka*

Grattis hjärtat mitt!!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Grattis underbara lilla Selma! Kramar från en som var med och såg dig där för 3 år sedan, när du pluppade ut och föddes till denna värld.

Tack så mycket till er alla!

Hoppas er lediga dag blir härlig.

Tusen pussar från Elvia och Ulrika.

Presenten kommer snart....

Hade ni nu bott där vi är hade Selma även fått en liten hamsterunge i present!! hihihihi

Amor

2010-01-27 @ 13:04:58
URL: http://elviapelvia.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ohhh ja tack hjärtat mitt för stödet...blir det några fler bebisar här så måste du lova att ta första bästa flyg hem när det är dax för förlossning. Hur skulle jag klara det utan dig?? Dagen har varit mycket lugn, vi startade med sång och paketer och tårta på sängen imorse och sen har vi bara myst. Nu sover sjuklingen en stund....och sen blir det nog lite mera mys. Pussar och kramar till er. Saknar er massor <3

2010-01-27 @ 14:14:35
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0