Ett nytt litet liv har kommit till världen...

....och det är konstigt nog precis lika underbart varje gång man håller i ett alldeles nykläckt litet liv, som precis blivit tilldelat sig sina andetag. Jag blir alldeles knäsvag och andas annorlunda när jag ser på dem. De är ju så oskyldigt, underbart vackra att man blir alldeles mållös.
Jag vet att nog alla säger detta, men vad hände med mina egna nyfödda små underverk??
När jag höll i denna lilla prinsessa så transporterades jag tillbaka 5 år i tiden på bara en bråkdel av en sekund. När man stod där på BB och inte förstod någonting.
Allt annat i världen slutade existera och det fanns bara denna lilla krake i hela stora världen.
Nu är han stor och fungerar som en fullbordat människa, tänker egna tankar, funderar ut egna lösningar, kommer ihåg egna minnen och har egna starka, kraftfulla känslor som ska tas om hand och värnas om. Vilket är alldeles underbart det med, men på ett helt annat sätt än med det lilla oskyldiga livet i sin mjuka filt. 

Vad läskigt fort det gick....

Men vi välkomnar denna nya lille "Era" som har landat i er famn, hon är en alldeles gudomligt vacker liten prinsessa...vilken underbar resa ni har framför Er.

Imorgon återgår livet till vardagen igen, semestern är slut för denna gång...men vilket underbart sätt att få avsluta en alldeles perfekt semester på!

 jag är full av lycka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0