Vissa dagar bara brinner jag av inspiration....

Jag vill att mina fingrar ska skapa, vad som helst men bara skapa något. Roligast är det om man kan förändra något gammalt och göra om det till något fint! Jag vill använda verktyg och färg, roliga papper eller tyg och förändra något som ingen vill ha till en fin sak eller möbel eller ja vad som helst. Ibland drömmer jag om att jag skulle kunna arbeta med detta alltid, men jag är rädd att min härliga inspiration skulle försvinna då. Nu gör jag det bara när lusten faller på....och jag kan avsluta ett halvfärdigt projekt om jag har lust och ta vid där jag slutade flera veckor senare. Utan att någon stressar på mig....men det är så härligt att skapa!!

Mitt senaste projekt var att förvandla barnens ganska tråkiga matstolar till något roligt att sitta på....jag använde mig av färg och kakformar, inslagningspapper och klarlack. Så här blev resultatet....





Den grå stolen med grön sits blev inte riktigt bra i sitsen då den grå färgen gick igenom då jag lackade den (papperet var för tunnt)...så då har jag lovat Samuel att göra om den och han önskade sig en blå sits istället, så det ska vi göra om!

Genast blev stolarna lite roligare att sitta på och ser lite mera lekfulla ut att titta på. Och till barnen gillar jag när det är lekfullt!

Mitt annars stora projekt är att göra om köket, alla luckor håller på att slipas och målas. Och det börjar ta sig...ser fram emot att få det färdigt, det kommer bli så mycket ljusare....

Nu är det dock middagsdax och ikväll serveras det ungsbakad fisk med potatismos....mums!!

Kram Caroline


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhh, så fint! Varför bor vi inte närmare varandra Caroline? Tänk vilka juntor vi kunde ha. Klipp och klistrajunta, snickarjunta, målarjunta, virkjunta och syjunta. Jag känner nämligen likadant. Avslutade igår min första mormorsruta som faktiskt ser riktigt skaplig ut. Halleluja!

2010-09-01 @ 09:56:19
Postat av: Caroline

Ja varför gör vi inte det, vi bestämde ju redan på gymnasiet att vi skulle bo grannar!! Jag hade älskat att ha pysselkvällar med dig....och håller tummarna för att vi någon gång i framtiden bor lite närmre varandra så vi kan ses oftare....Kram

2010-09-03 @ 09:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0