Ute i god tid...

I fjol stod jag där helt frågande när första snön kom och hade inte inhandlat några vinterkängor till barnen. Det är inte riktigt likt mig, men jag vet inte vad som hände. Det bara glömdes bort i villervallan, eller så var det så att jag vägrat inom mig eftersom jag året innan fick böter när jag skulle köpa vinterkängor. Och nej det var inte för fortkörning utan att jag hade för dåliga däck...att sen de nya låg färdiga att monteras på, ja det är bara vi i ett nötskal!! Så i år tänkte jag att jag skulle ha det klart innan ens snön är påtänkt. Sökte en massa på internet idag, försökte påminna mig om hur det var förra året och vad det var som inte fungerade bra med de kängorna jag köpte då i sista minuten. I år valde jag till slut ett par från Viking som fått väldigt bra betyg, de tål mycket slask men är också kyltåliga, lätta att gå i och väger inte mycket vilket är skönt för små barnfötter.

 

Jag beställde ett par svarta till Samuel och ett par lila till Selma....genom www.uteungar.se !! Där kan man hitta en massa bra saker till barn som vistas utomhus mycket. Och eftersom barnen nu ska börja ha utomhusförskola en del dagar i veckan så känns det bra att tänka till lite mera. Passade också på att beställa nya regnstövlar till barnen eftersom de växer ifrån dem så snabbt, de var dessutom på rean och då är det ju ännu bättre!!

Pink - klicka för större bild  Dark Blue - klicka för större bild

Ja så nu känner jag mig ganska lugn, vinterkläderna inhandlades på rean redan i början av året och nu är även skorna klara. Regnkläder finns och nu också regnstövlar. Jag kan slappna av...eller ja det är klart lite nya vantar kan också behövas...ja det får jag se till att fixa...sen......
Kan vi bara invänta hösten och vinter...vi är redo!!



Kram Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0