Ensam...



Jag tänker ibland att det hade varit skönt att vara hemma alldeles själv. Ingen som pratar med mig, eller vill ha min hjälp eller som vill vara med mig då jag är koncentrerad på någonting annat. Jag tänker att då skulle jag hinna med så otroligt mycket...Jag kan tänka på och känna för att göra så otroligt mycket saker om jag bara vore hemma själv. Helt ensam...

Men nu sitter jag här, hemma alldeles själv. Selma har åkt till mormor och ska sova där tills imorgon, Samuel är och leker hos bästa kompisen och maken jobbar denna helgen.....och jag kan inte komma på en enda sak som jag känner för att göra. Jag vet att det finns massor av saker som skulle behöva göras men jag har ingen lust att göra det när det är alldeles tyst runt omkring. Så i denna stund inser jag att jag arbetar mycket bättre med min familj runt omkring mig, när det är ljud och skratt och prat och frågor. Jag inser att jag faktiskt älskar att bli störd när jag arbetar med något, därför att det betyder att jag har någon som kan störa mig.

Jag hade tänkt att storstäda idag....men nej det får bli en annan dag. Nu försöker jag istället njuta av att vara ensam hemma utan att behöva göra någonting. Det finns inget som måste göras idag! Det som inte blir gjort idag kan göras imorgon.

Mys helg på er....

Caroline
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0