Sista semesterdagen...

Sen är det dags att börja vardagen igen. På något vis känns det faktiskt ganska ok att börja jobba, lämna på dagis och påbörja vardagen. Jag har verkligen haft en helt underbar semester från början till slut, kanske kan det påverka att det är enklare att starta höstterminen. En del av mig ser till och med fram emot att det ska bli höst och lite mys tid med ljus och en filt i soffan. Jag tycker ju om det också, ett helt rum fyllt av värmeljus i mörkret, det är så mycket kärlek i det. Så jag känner mig redo för hösten och det är en sådan otrolig befrielse att känna så istället för jobbångest....och med vårt nya vardagsrum så känns det ännu mera lockande!!

Och med den stundande vardagen så tog jag idag tag i att gå igenom barnens regnkläder och stövlar och skor, ja sånt som måste göras när semestern är slut. Samuel hade växt ifrån både regnkläder och gympaskor över sommaren, hur kan dom växa så mycket på så kort tid???? Så det var bara att bege sig iväg och fixa lite nya saker, lyckades hitta ett superfint regnställ men lill killen var lite kräsen då det gällde skor så några sådana kunde vi inte hitta i Båstad idag. Iallafall inte i hans storlek, som numera uppgår till stl 30. Snart har han lika stora fötter som jag, hur galet känns inte det.....

Nu har Selma och Marcus bakat en sockerkaka så det blir lite fika och en god kopp te....en laddning inför morgondagen!!

Kram Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0